İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Zeytinde 2016 umudu

Alhat: “Zeytinde 2016 Akhisar’ın yılı olacak”

Türkiye’nin sofralık zeytin merkezi Akhisar’da rekolte bu yıl, mevsim değişiklikleri nedeniyle bazı bölgelerde yüzde 70’lere kadar düştü. Ancak zeytinci ürün miktarının az olmasına karşın yüksek fiyat nedeniyle fazla bir gelir kaybı yaşamadı. Akhisar Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Alper Alhat, 2016 yılında ilçedeki 13 milyon ağaçtan daha fazla mahsul almayı öngördüklerini belirterek, “Zeytin ve zeytinyağında şaha kalkacağız” dedi.

alper alhat

Akhisar’daki zeytin ağacı sayısı, 10 yıl süren hummalı bir çalışma sonrasında 13 milyona çıktı. Ağaçlarının tam verime geçmesiyle ilçe, sofralık zeytinde Türkiye’nin bir numaralı üretim merkezi haline geldi. Gemlik Trilye, Domat, Edremit ve Eğriburun cinsi zeytinde söz sahibi olan Akhisar’da yükseliş gösteren üretim nedeniyle bölgedeki yağ fabrikalarının sayısı da arttı. Türkiye’de kişi başı zeytinyağı tüketimi de yürütülen tanıtım çalışmalarıyla artış gösterdi. Kişi başı 0.8 kg seviyesinde olan tüketim, 2 kilograma kadar çıktı.

Ancak son iki yılda yaşanan mevsim değişiklikleri zeytinciyi olumsuz etkeledi. 2013 yılına yaşanan don ile rekolte kaybı yaşayan üretici, geçen yıl 23 nisan gecesi meydana gelen don ile ikince kez şoke oldu. Rekolte beklenen düzeyde gerçekleşmedi. Tüm bunlara karşın talep de bir azalma olmaması yüzünden bu kez zeytin fiyatları yükselişe geçti. Toptan satışta 15 TL’den başlayıp, 20 TL’ye kadar çıktı.

Akhisar Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Alper Alhat, Türkiye’nin iniş çıkışlı bir yıl geçirmesi ve üzerine mevsimsel etkilerin de eklenmesiyle sektörün bundan nasibini aldığını belirterek, “Mevsim değişiklikleri yüzünden Batı bölgelerde zeytin mahsulü fazla tutmadı. Artan talep karşısında üretimin az olması fiyatlara yansıdı. Ve dolayısıyla fiyatları arttırdı. 2016’da zeytin ağaçlarımızdan daha fazla mahsül almayı bekliyoruz. Zeytin üreticisinin ağaçlarının verimliliğinin daha da arttığı bol mahsül bol üretim olduğu bir yıl olacağını öngörüyoruz” dedi.

Akhisar’ın sektörde fark yarattığına dikkat çeken Alhat, zeytin ihtisas organize sanayi bölgesinin inşaatının başlamasıyla 2016’nın Akhisar’ın yılı olacağını da söyledi. Bunun yatırımcıyı bölgeye çekeceğini belirten Alhat, “Zeytin ve zeytinyağında şaha kalkacağız” dedi. Tanıtım çalışmalar kapsamında Rize, Malatya ve Ahkisar Ticaret Borsaları’nın güç birliği yaptığına da dikkat çeken Alhat, “Çay denilince Rize, zeytin denilince Akhisar, Kayısı denilince Malatya akla gelir. Şehirlerimizin ürünleriyle ilgili bilinirliliği artırmayı hedefledik. Bunu da slogan haline getirdik. Hazırlattığımız billboardlar şehir girişlerine asılacak. Ama şimdiden beklentimizin üzerinde ilgiyle karşılaştık” dedi.
zeytin1 zeytin2

İlk yorum yapan siz olun

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir